Kil Hamuru İle Turizm Haftası


Kil Hamuru İle Turizm Haftası
1. Kil Hamuru
(Nevşehir)
BİGEP kapsamında Turizm haftasında bölge tanıtımı yapıldı. Öncelikler yakından uzağa ilkesiyle Şanlıurfa ve Günedoğu Anadolu bölgesi tanıtıldıktan sonra diğer bölgeler tanıtıldı. Daha önceden de Göbeklitepe'ye yönelik etkinlikler yapıldığı için bu sefer İç Anadolu bölgesinden Nevşehir (Kapadokya)tanıtıldı. Memleketim Nevşehir kitabı okundu. Daha sonra her çocuk kendi tuz hamurunu yoğurdu ve Peribacaları ve çömlek yaptı kurumaya bırakıldı. Ardından kalıcılık sağlanması için Kapadokya tanıtım videosu izlendi.BİGEP (Bilimsel Gelişim Programı) kapsamında, Turizm Haftası’na özel olarak hazırlanan etkinliklerle öğrencilerimize hem yaşadıkları çevreyi hem de ülkemizin zengin kültürel mirasını tanıma fırsatı sunuldu. Etkinliklerde 'yakından uzağa' ilkesi esas alındı. Bu kapsamda öncelikle Şanlıurfa ili ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi tanıtıldı. Öğrenciler, yaşadıkları şehri ve bölgeyi daha yakından tanıyarak aidiyet duygusu kazandılar.
Daha önce yapılan etkinliklerde Göbeklitepe’ye dair çeşitli çalışmalar gerçekleştirildiği için bu kez farklı bir bölgeye odaklanılarak İç Anadolu Bölgesi'nden Nevşehir ili ve eşsiz doğal güzellikleriyle bilinen Kapadokya bölgesi tanıtıldı. Tanıtım süreci “Memleketim Nevşehir” adlı kitabın okunmasıyla başladı. Kitap sayesinde çocuklar bölgenin tarihi, kültürel ve doğal özelliklerini hikâye diliyle öğrenme şansı buldu.
Ardından öğrenciler bireysel olarak kendi tuz hamurlarını yoğurdular ve hayal güçlerini kullanarak Kapadokya’nın simgesi olan Peribacaları’nı ve bölgeye özgü çömlekleri modellediler. Ortaya çıkan eserler kurumaya bırakıldı ve sınıfta sergilenmek üzere hazırlandı. Bu etkinlik hem çocukların ince motor becerilerini destekledi hem de öğrendiklerini uygulamalı olarak pekiştirmelerine imkân tanıdı.
Son aşamada ise, kalıcılığı artırmak amacıyla Kapadokya’nın tanıtım videosu izlendi. Videoda bölgenin doğal yapısı, sıcak hava balonları, yer altı şehirleri ve çömlekçilik kültürü gibi unsurlar görsel olarak sunularak çocukların ilgisi çekildi. Görsel ve işitsel unsurların birlikte kullanıldığı bu süreç, çocukların öğrenmelerini daha anlamlı ve kalıcı hale getirdi.
Bu değerli etkinlik sayesinde öğrenciler, Türkiye’nin farklı bölgeleri hakkında bilgi edinmenin yanı sıra kültürel zenginliğimize olan ilgilerini de artırmış oldular. Aynı zamanda, sanatla iç içe bir öğrenme deneyimi yaşayarak hem eğlendiler hem öğrendiler.
1. Kil Hamuru
(Nevşehir)
BİGEP kapsamında Turizm haftasında bölge tanıtımı yapıldı. Öncelikler yakından uzağa ilkesiyle Şanlıurfa ve Günedoğu Anadolu bölgesi tanıtıldıktan sonra diğer bölgeler tanıtıldı. Daha önceden de Göbeklitepe'ye yönelik etkinlikler yapıldığı için bu sefer İç Anadolu bölgesinden Nevşehir (Kapadokya)tanıtıldı. Memleketim Nevşehir kitabı okundu. Daha sonra her çocuk kendi tuz hamurunu yoğurdu ve Peribacaları ve çömlek yaptı kurumaya bırakıldı. Ardından kalıcılık sağlanması için Kapadokya tanıtım videosu izlendi.BİGEP (Bilimsel Gelişim Programı) kapsamında, Turizm Haftası’na özel olarak hazırlanan etkinliklerle öğrencilerimize hem yaşadıkları çevreyi hem de ülkemizin zengin kültürel mirasını tanıma fırsatı sunuldu. Etkinliklerde 'yakından uzağa' ilkesi esas alındı. Bu kapsamda öncelikle Şanlıurfa ili ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi tanıtıldı. Öğrenciler, yaşadıkları şehri ve bölgeyi daha yakından tanıyarak aidiyet duygusu kazandılar.
Daha önce yapılan etkinliklerde Göbeklitepe’ye dair çeşitli çalışmalar gerçekleştirildiği için bu kez farklı bir bölgeye odaklanılarak İç Anadolu Bölgesi'nden Nevşehir ili ve eşsiz doğal güzellikleriyle bilinen Kapadokya bölgesi tanıtıldı. Tanıtım süreci “Memleketim Nevşehir” adlı kitabın okunmasıyla başladı. Kitap sayesinde çocuklar bölgenin tarihi, kültürel ve doğal özelliklerini hikâye diliyle öğrenme şansı buldu.
Ardından öğrenciler bireysel olarak kendi tuz hamurlarını yoğurdular ve hayal güçlerini kullanarak Kapadokya’nın simgesi olan Peribacaları’nı ve bölgeye özgü çömlekleri modellediler. Ortaya çıkan eserler kurumaya bırakıldı ve sınıfta sergilenmek üzere hazırlandı. Bu etkinlik hem çocukların ince motor becerilerini destekledi hem de öğrendiklerini uygulamalı olarak pekiştirmelerine imkân tanıdı.
Son aşamada ise, kalıcılığı artırmak amacıyla Kapadokya’nın tanıtım videosu izlendi. Videoda bölgenin doğal yapısı, sıcak hava balonları, yer altı şehirleri ve çömlekçilik kültürü gibi unsurlar görsel olarak sunularak çocukların ilgisi çekildi. Görsel ve işitsel unsurların birlikte kullanıldığı bu süreç, çocukların öğrenmelerini daha anlamlı ve kalıcı hale getirdi.
Bu değerli etkinlik sayesinde öğrenciler, Türkiye’nin farklı bölgeleri hakkında bilgi edinmenin yanı sıra kültürel zenginliğimize olan ilgilerini de artırmış oldular. Aynı zamanda, sanatla iç içe bir öğrenme deneyimi yaşayarak hem eğlendiler hem öğrendiler.



