Kurabiye Etkinliğimiz


Okulumuzda fırın olmadığı için Anne Atölyesi kapsamında her veli ve öğrenci kendi evlerinde kurabiye yaparak birlikte vakit geçirdiler. Yaptıkları kurabiyeyi okula getirerek okulda hazırladığımız kış çayıyla birlikte yiyip içitiler.
Okulumuzda fırın olmadığı için, Anne Atölyesi kapsamında yaratıcı bir etkinlik düzenledik. Her veli, çocuğuyla birlikte evlerinde vakit geçirerek kurabiye yapma sürecine dahil oldu. Bu etkinlik, ailelerin çocuklarıyla keyifli vakit geçirmelerini sağlayarak hem mutfakta paylaşımı hem de birlikte üretmenin mutluluğunu pekiştirdi. Veliler ve çocuklar, kurabiye tariflerini birlikte seçtiler, malzemeleri ölçtüler, hamuru yoğurdular ve fırınlarında kurabiyelerini pişirdiler.
Etkinliğin bu ilk aşamasında, veliler çocuklarına nasıl ölçü yapılacağını, tarif takibinin önemini ve sabırlı olmanın ne kadar keyifli sonuçlar doğuracağını öğretme fırsatı buldu. Hamur yoğurma ve şekil verme esnasında çocukların motor becerileri gelişirken, aynı zamanda yaratıcılıklarını da kullanarak kurabiyelere farklı şekiller verdiler.
Ertesi gün, öğrenciler evde yaptıkları mis gibi kurabiyeleri okula getirdiler. Okulumuzun hazırladığı sıcacık kış çayı eşliğinde, kurabiyeler tüm sınıfla birlikte paylaşıldı. Sınıf ortamı, hem çocuklar hem de veliler için samimi ve sıcak bir atmosferle doldu. Masaların üzerine çeşitli şekillerde süslenmiş, özenle yapılmış kurabiyeler dizildi. Veliler ve öğrenciler birlikte oturarak, çay ve kurabiye eşliğinde keyifli sohbetlere daldılar.
Bu etkinlik sadece bir kurabiye yapma faaliyeti olmaktan çıktı ve aileler arasındaki bağları güçlendiren, okul ortamında çocukların kendilerini ifade edebilecekleri, paylaşımın ve birlikteliğin ön planda olduğu bir deneyim haline dönüştü. Çocuklar, yaptıkları kurabiyeleri sınıf arkadaşlarıyla paylaşarak işbirliğini ve dayanışmayı öğrendiler. Aynı zamanda, kurabiyelerin yapılış süreçleriyle ilgili birbirlerine anlattıkları hikayeler, okul içinde bir topluluk bilincinin gelişmesine katkı sağladı.
Etkinliğin sonunda, veliler bu tür atölye çalışmalarının devamı için isteklerini dile getirirken, çocuklar da bir sonraki etkinlikte neler yapacaklarına dair heyecanlı planlar yapmaya başladılar. Hem okul hem de aileler, çocukların bu tür etkinliklerle daha sosyal, üretken ve paylaşımcı bireyler olarak geliştiğini bir kez daha gözlemledi.



