İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİ: "SES EVİ"

     Okuma-yazma becerisi; bilişsel, sosyal ve duygusal yönü olan ve hayat boyu devam eden bir süreçtir. Okuma yazma becerisinin temelleri okul öncesi dönemde atılmaktadır. Okul öncesi dönemde atılan bu temeller “erken okuryazarlık becerileri” olarak adlandırılmaktadır. Erken okur yazarlık becerileri, çocuğun anadilini öğrenmeye başlaması ile bağlayan, aşamalı olarak gelişen, okuma yazmaya temel olan ön bilgi, beceri ve tutumları kapsayan bir süreçtir. Çocuğun okuma yazmaya karşı pozitif bir tutum oluşturmasında okul öncesi dönemdeki deneyimlerinin belirleyici olduğu belirtilmektedir. Okul öncesi dönemde çocuğun edinmesi gereken becerilerden biri olan yazı farkındalığı becerileri, genel olarak; çocuğun yazıyı fark etmesi, yazının bir düzeni ve işlevinin olduğunu anlamayı içermektedir. Kesinlikle amaç okuma yazma öğretmemekte olup FARKINDALIK yaratmaktır. Okul öncesi dönemde çocuklar her ne kadar yazı farkındalığı becerilerini kendi kendilerine öğrenmeye başlasalar da bu becerilerin tam ve doğru olarak kazanılabilmesi için rehber desteği gerekli görülmektedir. Çocukların yazı farkındalığı becerilerini edinebilmesi doğal ortamlarda daha kolay gerçekleşmektedir. Rehberin görevi, çocuğun yazı farkındalığı becerilerini zengin uyarıcı bir çevrede edinebilmeleri için fırsatlar sağlamaktır. 

     Değişen müfredatla birlikte okul öncesinde erken okur yazarlık etkinliklerinin eklemesiyle beraber yeni bir merkez oluşumunun gerekli oluşunun ve merkezin nasıl oluşması gerektiğinin amacın farkındalık yaratmak olup kesinlikle okuma yazma öğretmemek olmasıdır. Bu sebeple çeşitli zeka kartlarıyla ve zeka oyunlarıyla bu farkındalığı yaratmaya çalışmaktadır. Yazı farkındalığı, sözcük farkındalığı, ses farkındalığı yaratmaktır.

21-05-202421-05-202421-05-202421-05-202421-05-202421-05-202421-05-202421-05-2024



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 3  kişi beğendi